Biotherm Skin Vivo Yeux

Biotherm-Skin_Vivo-YeuxMirakelkrämer är jag alltid på jakt efter, men jag förstår också att hålla mina förväntningar på en rimlig nivå. Jag provar olika krämer för att hitta de som gör bäst nytta för mig. Nu har jag prövat Biotherms ögonkräm Skin Vivo Yeux i några veckor.

Av en ögonkräm önskar jag hjälp mot följande: mörka ringar, lätt påsighet och tunna små rynkor längs fransraden. Det jag oftast brukar hålla utsikt efter är krämer som lovar fukt, för det hjälper bäst mot mina minimala linjer, medan kraftigare antirynkkrämer kan torka ut min hud och göra vecken tydligare. Fastän Skin Vivo Yeux har undertiteln reversive anti-aging gel så är den tack och lov inte för stark för mig. Det känns som att den ger min hud fukt och till och med lyster, så att mina skönhetsbekymmer lindras en aning. Bra!

Det enda problemet med den tunna krämen (för konsistensen är mer lotion än gelé) är att resultatet på huden blir litet klibbigt och strävt – inte alls mycket, men tillräckligt mycket för att orsaka problem när jag sedan lägger på min concealer (som jag inte klarar mig utan). Hur försiktig jag än är med att dutta på min concealer så fastnar det aningen för mycket, så att den blir för täckande och det som skall se hudfärgat ut lyser ljusare än resten av ansiktet. Så dumt! Därför använder jag numera bara Skin Vivo Yeux på kvällarna eller på dagar som jag inte bryr mig om hur jag ser ut. Men den hör till de bättre, och jag kan eventuellt köpa den igen om tillfälle ges.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Biotherm Skin Vivo Yeux

  1. Ping: Hudvård på vintern | Style On File

Kommentera

