Fantastiska färger och mönster!

Det var ganska länge sedan jag handlade kläder, och egentligen har jag tillräckligt många fina klänningar som jag inte kommer ihåg att använda. Men av olika anledningar kände jag att det var dags att skaffa några fler kläder i mönster och färger som piggar upp.

Mönster och färger är ju något som Desigual är riktigt bra på! Så jag finkammade deras rack efter toppar och klänningar, och hittade tre plagg som jag gillade extra mycket. Jag gillar de mjuka och plottriga mönstren, men föll ännu mer för de härliga geometriska formerna och deras effektfulla skuggningar som ger litet 3D-effekt.

image

image

image

Det var också roligt att de här klänningarna satt snyggt på mig fastän jag inte är speciellt vältränad för tillfället. Inne i provhytten var jag först väldigt kritisk och hittade problemområden – inte på kläderna men på kroppen under. Men så slog det mig hur orättvis jag var mot mig själv och min fantastiska kropp, som kan gå, springa, andas, sjunga och säga vänliga ord till mina medmänniskor. Då bestämde jag mig för att även en kropp med skymtande valkar är värd att få klä upp sig i färggranna festkläder. Jag tror att jag kommer att känna mig snygg och glad i de här klänningarna, även om jag inte är smal som en filmstjärna!

Några dagar senare fick jag dessutom i all hast köpa ett par nya byxor på lunchen, eftersom jag gått och tittat längtansfullt mot min pojkväns kontor (jag hade ju inte sett honom sedan morgonen!) istället för att se var jag satte fötterna. BAM, så hade jag klivit i ett hål och snubblat, och låg på marken med sönderskrapade byxben och knä. Så det kan gå!

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hetsshopping, klänningar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

