SachaJuan Dry Hair Conditioner och Hair Repair

sachajuan_dryhairconditionerJag var ju inte helt nöjd med SachaJuan Volume Conditioner, som fick mitt långa hår att kännas torrt och spretigt i topparna. Istället började jag använda SachaJuan Dry Hair Conditioner och Hair Repair, båda produkter som man sköljer ur håret efter användning. Nu är båda flaskorna snart slut, och jag vill berätta vad jag tycker om dem.

Dry Hair Conditioner fungerade bättre än Volume Conditioner, för hårtopparna känns inte lika torra och spröda längre. Men tyvärr tycker jag att håret lägger sig platt och litet spretigt den sista decimetern. Nu är det ju vintertider och mösstider, så man kanske inte skall begära för mycket. Men det märks ändå en skillnad mot när jag använder Hair Repair, då håret blir glansigare och får mer volym. Mycket trevligt! Dry Hair Repair kommer jag nog att prova igen. Nu tänker jag dock återvända till Kérastase Cristalliste ett tag.

sachajuan-hair-repair

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hårvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

