IsaDora Funky Sapphire igen!

För några veckor sedan skaffade jag ju ett nagellack med ”holografiskt” glitter, IsaDoras Funky Sapphire med stora glitterbitar som skimrar i alla färger (men litet mer av blått). Jag provade det ovanpå några andra färger för att se hur det skulle komma bäst till sin rätt.

image

Allra snyggast visade det sig vara ovanpå det kolsvarta IsaDora Jugend Black. Så bra! För Jugend Black var ett impulsköp som jag inte blivit nöjd med – helsvarta naglar känns inte rätt för mig. Men med ett lager mångfärgat glitter ovanpå blev naglarna som små svarta stjärnhimlar som jag knappt kunde sluta titta på!

Bilderna kan inte göra kombinationen rättvisa, för glitterbitarna skimrar ännu mer, och i olika färger beroende på hur ljuset faller. Men ni får i alla fall en idé om hur snyggt det är med holo mot svart, eller hur?!

image

Jag fick ovanligt många komplimanger för mitt nagellack den veckan jag hade Jugend Black plus Funky Sapphire, och det höll bra utan att börja flaga. Men tyvärr var det ganska jobbigt att ta bort, och två borttagningar och målningar senare sitter det fortfarande kvar en glitterflinga på nageln som jag inte orkat skrubba bort. Jag är inte tillräckligt tålmodig och försiktig för att orka få bort dem, så de får lossna av sig själva med tiden.

image

Det är också därför som jag tvekar litet inför att måla på den här snygga kombinationen igen. Synd, för den var som sagt supersnygg!

I alla fall, mitt omdöme om Funky Sapphire ovanpå Jugend Black blir TUMMEN UPP!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

