Yardley Lily of the Valley lotion och handkräm

Yardley-body-rangesDet brittiska företaget Yardley skapar dofter och hudprodukter inspirerade av de mest lättälskade blommorna, och säljer dem till trevligt låga priser. Två produkter i serien Lily of the Valley har jag hunnit prova: en body lotion och en handkräm.

Yardleys liljekonvalj doftar härligt: mycket likt blomman, med inslag av gröna fräscha toner, och med en efterklang som liknar alla de doftar som vill dofta ”rent”.

Handkrämen är ganska starkt parfymerad, men doften lugnar sig efter ett litet tag. Tyvärr är kvaliteten på handkrämen inte tillräckligt bra för att hjälpa mina händer, inte ens under den här milda vintern, så jag kommer nog inte att köpa någon mer handkräm från Yardley.

yardleylotvJag har inte speciellt torr hud på kroppen, utan nöjer mig med en någorlunda bra kräm så länge det inte blir för kallt och torrt i luften. För kroppen dög alltså den body lotion som Yardley erbjuder. Eftersom handkrämen hade så stark doft var jag rädd att även kroppslotionen skulle ha det, men så var det inte. Den var mildare men ändå kännbar, så att den gav en helt lagom och fin doft när jag smort in mig över hela kroppen.

Handkrämen kommer jag som sagt inte att köpa igen, men säkert Yardleys body lotion i Lily of the Valley, English Rose eller någon av de andra älskliga dofterna de har.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, krämer, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

