by Terry med mera

Nu finns det exklusiva kosmetikmärket by Terry i Stockholm! ”Exklusivt” betyder svåråtkomligt och dyrt, men också att produkterna har hög kvalitet, av vad jag har hört från makeupfrälsta personer runt om i världen.

Läppstift är mitt specialintresse (OK, besatthet), och det jag sett och hört om by Terrys Carnal Attraction gjorde mig nyfiken. Väl framme vid den lilla disken på NK hittade och provade jag färgen i fråga, och blev inte besviken.

En annan produkt jag hört gott om var deras läppbalsam Baume de Rose (även bra för naglarna) med rosendoft, och vem behöver inte litet extra skydd och fukt för läpparna när vintern närmar sig?

image

Ett superduperlyckosamt specialerbjudande var att man fick en gåva om man handlade för över femhundra kronor, och eftersom det bland gåvorna fanns att välja ett superduperläckert läppstift ur en annan serie av by Terry som jag just provat, den glansiga Fatal Shot (hemskt namn!), spratt min plånbok efter längtan att användas.

imageTyvärr  visar inte bilden färgerna tillräckligt väl, men jag kan berätta att Fatal Shot (till vänster) är en välpigmenterad knallröd färg med fantastisk glans, medan Carnal Attraction (till höger) är en krämig mörk bärfärg som drar åt blått. Den satt någorlunda väl under den efterföljande sushilunchen.

Förutom makeup och hudvård finns även fem dofter från by Terry. Jag hann snabbt känna på ett par av dem och tyckte om dem, men man behöver ju prova och sniffa mycket mer innan man bestämmer sig för att slå till på en doft.

Som synes på bilden ovan hade jag också hunnit förbi Helena Rubinstein-disken samt BeneFit och Sephoras eget märke! Ingående recensioner kommer de närmaste veckorna!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hetsshopping, läppstift, makeup, nagellack, parfymer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till by Terry med mera

  1. Blir. Så. Jäkla. Glad när jag ser detta. Älskar dofter från Terry de Gunzburg och har Flagrant Delice och Ombre Mercure hemma som jag älskar och köpt på mig i Hamburg. Nästa doft blir Parti Pris. Har dock aldrig testat mejken men då hon tydligen ligger bakom Touche Eclat så måste det ju vara good stuff.

    • styleonfile skriver:

      Åååh, har du två av dofterna redan? Jag ser fram emot att prova mig igenom dem!

      Jag har också hört en hel del gott om hennes puder och foundation, och om de tjocka och läckert färgade ögonpennorna. Helt säkert kommer jag att hitta fler favoriter hos By Terry!

      • JAAAA, så lyckligt lottad, har spenderat mycket tid i Tyskland och där är hon lite mer känd. Sminket var dock lite i dyraste laget för mig då jag inte visste om kvaliteten var särskilt bra (detta innan jag visste att hon låg bakom Touch Eclat) dofterna kunde jag direkt känna att jag tyckte om, Flagrant Delice är dock rätt så sockrig och lik många andra parfymer med fikondoft.

Kommentera

