Biotherm Beurre Corporel

Jag har några hudpartier som känns torra, speciellt när det blir kallare, och använder helst en fetare kräm just där. På de områdena använder jag gärna Biotherms kräm Beurre Corporel. Den fungerar bra på mina torra partier och kan även göra ögonblickliga underverk med superskrovliga armbågar på andra – det har jag sett med egna ögon!

biotherm-beurre-corporelBeurre Corporel har en fast konsistens men är ändå lätt att smörja på och den sjunker snabbt in i huden. Den har en syrlig doft som inte bara är citron utan har en mjölkig not, så Beurre Corporel känns verkligen som ett kroppssmör. Fast på ett bra sätt, inte som att man oljade in sig för att bli stekt! Det finns även en duschcreme i samma serie och med samma doft. Biotherms produkter har ju alltid dofter som balanserar perfekt mellan rent och lyxigt.

Tre gånger har jag köpt den stora burken med body butter från Biotherm. Aldrig till fullpris, men ändå, med de återkommande rabatterna är produkten värd sitt pris. Jag kommer säkert att köpa Beurre Corporel flera gånger.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i krämer, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Biotherm Beurre Corporel

  1. Jag köpte och använde upp den här på rätt kort tid, sjukt skön produkt men tyvärr går doften inte alls ihop med min kroppskemi, efter ett tag luktar jag sur disktrasa vilket är väldigt konstigt då jag använder rätt mycket av bodylotionen med samma doft utan att få samma effekt. Kanske fick ett måndagsexemplar iofs….

  2. Ping: Biotherm Beurre de Lèvres | Style On File

Kommentera

