Laura Mercier Caviar Stick Grey Pearl

Laura Merciers Caviar Stick är tjocka ögonpennor med stort användningsområde. De kan målas längs ögats rand, som vanliga ögonpennor, och då ger de en tjockare, mjukare linje. De kan också användas över hela ögonlocket, på egen hand eller som grund för vanliga ögonskuggor.

Den färgen jag föll för heter Grey Pearl. Det finns även en Caviar Stick med namnet Steel, en kraftigt pigmenterad stålgrå färg som jag också gillade. Men jag valde den ljusare gråbruna Grey Pearl, och det visade sig vara ett ypperligt val!

laura-mercier-caviar-sticks-neutralsNär jag drog färgtoppen längs undre fransraden blev det en mjuk, suddig, skimrande linje som smälte in i min hy. På ögonlocket målade jag på mer, och det blev en ljus, lätt skimrande skugga som också blandade sig väl med min egen hudton. Färgen var lagom mjuk och lätt att fördela jämnt över huden. Resultatet blev att mina ögon lyste upp och jag såg piggare och snyggare ut. Det var inte min makeup som såg fin ut, utan mina ögon!

Min hy har ju kalla toner, så jag ser bättre ut i färger som drar åt grått och blått. Jag tycker inte att Grey Pearl är extremt kall i tonen, så den skulle nog passa många andra. Men jag vet också att Laura Merciers Caviar Stick i färgen Rose Gold, en litet varmare färg, är en stor favorit bland många makeup-intresserade, så jag rekommenderar att hålla utkik efter den om man känner att den skulle passa.

När jag målade olika färger på min hand för att välja en fick jag förstås ett starkt sug efter att äga alla! Det finns såväl diskreta färger (Grey Pearl, Rose Gold) som starka färger som Amethyst, Smoke och Sapphire, och några färger däremellan. Emellertid har jag hört att det är svårt att blanda Caviar Sticks med varandra, så det är värt att hålla i minnet när plånboken bränner.

Jag har provat att använda Grey Pearl under puderögonskuggor, och då har min makeup hållit bra hela dagen. Och som sagt funkar det bra att bara använda Grey Pearl för att känna sig osminkad men snygg. Det var helt klart den bästa färgen jag valde för mina önskningar. Men eftersom Grey Pearl är så fin och alla andra Caviar Sticks också ser läckra ut, kommer jag nog att skaffa någon färg till efter hand…

laura-mercier-caviar-sticks

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i ögonpennor, makeup och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Laura Mercier Caviar Stick Grey Pearl

  1. Är grymt sugen på produkter från Laura Mercier nu när jag hittade det på Åhlens City i Stockholm, ska kolla in Caviar Sticken nästa gång jag åker förbi, har annars dålig erfarenhet av krämigare ögonskuggor.

    • styleonfile skriver:

      Nej, egentligen är ju vanliga puderögonskuggor enkla och beprövade, så det kan kännas onödigt att prova en annan form. Men när man väl provar de olika färgerna är det svårt att inte hitta en favorit och falla för den! Jag gillade just att den funkade så bra som en ögonpenna med bredare streck och mjukare kanter än de vanliga, smala pennorna. Berätta gärna om du hittar någon favoritfärg och hur den funkar för dig!

  2. Ping: Laura Mercier Caviar Stick Twilight | Style On File

  3. Ping: Man kan ju passa på… | Style On File

  4. Ping: Lancôme Ombre Hypnôse Stylo Gris Ruban | Style On File

Kommentera

