Mavala Minute Quick-Finish

mavalaminutequickfinishMavalas topplack Minute Quick-Finish har varit min favorit ända sedan nittonhundratalet! Jag har provat andra topplack, men inget har varit lika bra som lacket i Mavalas lilla flaska. Namnet ljuger inte: på en minut torkar nagellacket till en fin glans, och manikyren håller i flera dagar. Dessutom gillar jag att flaskan är så liten så att man hinner göra slut på lacket innan det hinner torka ut.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Mavala Minute Quick-Finish

  1. Torkar den snabbare än Seche Vite?

    • styleonfile skriver:

      Jag har faktiskt inte provat Seche Vite, så jag kan inte svara på det. Jag hade tänkt prova SV men råkade höra några besvikna röster om att det inte höll så bra. Har du provat Seche Vite? Tycker du att det är bra?

      • Jag använder SV för att det torkar så himla snabbt, men jag har märkt att det krymper nagellacket under samt om man tar för mycket av produkten så peelar hela lacket av inom några dagar. Eftersom jag målar om mina naglar ca varannan dag är det inget problem för mig då jag gillar glansen samt att det torkar så snabbt.

      • styleonfile skriver:

        Tack, det var jättebra att få veta! Jag brukar låta mitt nagellack sitta kvar i fem dagar eller mer, så då tror jag inte att SV skulle passa för mig.

  2. Ping: IsaDora Funky Sapphire | Style On File

  3. Ping: Jo, jag behövde allt det här! | Style On File

  4. Ping: Mavala Nail Shield 2-Fas Nagelförstärkare | Style On File

  5. Ping: Lyckad omgång med Mavala Matt Top Coat | Style On File

  6. Ping: essie good to go | Style On File

Kommentera

