Clinique All About Eyes

cliniqueallabouteyes”Reduces circles [and] puffs” står det på burken med ögonkräm från Clinique. Jag har använt den förr, för några år sedan, och nu igen under några veckor. Jag har både mörka ringar och numera även ett ”puffigt” parti under ögonen och skulle vilja ha hjälp med att bekämpa bådadera. Men jag förväntar mig inte mirakel på det området av en ögonkräm: ringarna beror ju på tunn hud som låter underliggande mörka partier lysa igenom, och puffigheten kommer sig av att huden förlorat sin spänst med åldern (hu!).

All About Eyes levererar heller inga mirakel, men den är OK ändå. Den håller huden under ögonen lagom fuktad så att inte de pyttesmå rynkorna ser värre ut, och den är ett lagom underlag för concealer och ögonskugga. Clinique All About Eyes är en av många tillräckligt bra ögonkrämer som jag växlar mellan. Men jag hoppas fortfarande på att upptäcka en mirakelkräm!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

