Neutrogena hand cream

neutrogenahandcreamHandkrämen i den lilla tuben från Neutrogena är mycket koncentrerad. Det är bra att det inte kommer ut för mycket på en gång, fastän man klämmer hårt, för litet kräm räcker långt. Eller gör den det? Jag gnider den mellan händerna för att värma upp den och kunna sprida ut den över mina händer, men är aldrig riktigt säker på om jag hann smörja in hela händerna innan den tröga, halvgenomskinliga massan tog slut.

Visst brukar handryggen och fingrarna kännas mjuka och fina efter någon timme. Men direkt efter insmörjning är händerna klibbiga i några minuter. Jag har också varit med om att krämen börjat klibba igen en timme senare när den aktiverats av svett och ett fast grepp om skivstången på ett träningspass. Det är ju väldigt onödigt.

Det är också så att Neutrogena hand cream inte fungerar så bra på mina problemområden, den torra huden intill nagelkanterna. Det bildas hela tiden nya hudflagor och små sprickor där under den här torra, kalla vintern, och även om krämen förhindrar de värsta hudsprickorna så trollar den inte bort dem som andra mirakulösa handkrämer kan göra. Neutrogena hand cream är litet för svåranvänd och inte tillräckligt djupverkande för mina händer.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i kroppsvård. Bokmärk permalänken.

Kommentera

