Sephora Chocolate Nourishing body butter

Jag är svag för krämer som luktar som godis. Speciellt på vintern känns det uppiggande med dofter av vanilj, choklad och karamell, och tack och lov gör det mig inte godissugen.

sephorachocolatebutterSephora Nourishing body butter i doften Chocolate luktar som en chokladpudding gjord på mörk choklad, mycket socker och vanilj. Det är läckert, och jag tycker om doften. Jag har aldrig använt den över hela kroppen på samma gång, för jag tror att det skulle kännas överväldigande.

Tyvärr tycker jag inte att denna kräm är så näringsrik som en body butter brukar vara. Visst är den lika bra som en body lotion, och den har kunnat duga åt mig även under de kalla vinterdagarna då min hud blir extra torr. Men jag väntar mig mer av en body butter. Men OK, den är inte dyr, och den har en godare chokladdoft än krämerna från The Body Shop, så det kan hända att jag köper den igen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, hudvård, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

