Emma S. cleansing facial wash

Med min blandhy är det är viktigt för mig att ha en bra rengöringskräm. Under många år använde jag hela tiden samma från Decléor eftersom jag var så nöjd med den. På sista tiden har jag provat en del andra rengöringar för att vara säker på att jag inte missar någon som är ännu bättre.

emma_s_cleansingfacialwashEmma S. har produkter för rengöring och återfuktande från topp till tå, inklusive en daglig rengöring för ansiktet. Den har jag använt morgon och kväll i några veckor nu, och den har gjort ett ganska bra jobb. Krämen innehåller bland annat mjölksyra som har en mild peelingeffekt.

Jag vet inte hur mycket mjölksyran hinner verka på den sekund rengöringen snuddar huden, men kanske är det den som gör att huden på min näsa känns skrovligare sedan jag började använda krämen. Tyvärr betyder det ändå inte att porerna blir ordentligt rengjorda. För resten av ansiktet fungerar Emma S. cleansing facial wash tillräckligt bra, men alltså inte för näsan.

Jag kommer att fortsätta använda den här rengöringskrämen tills jag hittar en annan, och kanske ta fram och använda den igen tills den är slut, men jag kommer nog inte att köpa en förpackning till.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Emma S. cleansing facial wash

  1. Charlie skriver:

    Även jag har testat denna ansiktsrengöring, men den förpassades snabbt till ”ge-bort-lådan”. Tyckte den var för mesig på alla sätt och vis.
    Har genom årens lopp testat så många produkter, men min nuvarande favorit, och snart klassad som trotjänare, är produkterna från NeoStrata. Deras rengöring ”NeoStrata Facial Cleanser” är toppen. Den + deras andra produkter har gjort susen för min hy.

Kommentera

