Hurra för mellandagsrea!

My precioussss! Har jag inte sagt till mig själv hundra gånger att jag inte behöver fler nagellack? Men de här snygga jeansblå färgerna från Chanel (som jag tittat lystet på hela hösten) till halva priset var för fina för att lämnas i affären. Och när min gard redan var nere såg jag en massa snygga IsaDora-lack men lyckades begränsa mig till bara ett, Jugend Black.

image

Läppstiftet var inte på rea, utan är resultatet av en utflykt till farligt isiga Söder. Där finns det ett Åhlénsvarushus som är det enda i Sverige som säljer Bobbi Brown. Jag har aldrig varit ett jättestort fan av märket, men eftersom jag är nyfiken på alla nya läppstift skall jag undersöka kvaliteten på den här nya läppstiftslinjen. Rapport kommer snart!

Kläder är också något jag har så det räcker av, både till att hålla mig varm och till att hålla mig lagom snygg för det närmaste åren. Men visst längtar man efter något nytt ibland. Speciellt längtade jag efter något färggrant, varmt och mjukt.

Innan jul lovade jag faktiskt mig själv att leta efter fina kläder från Odd Molly och Desigual på mellandagsrean. Det finns många som redan har och älskar deras kläder, jag ser dem varje vecka, och i vanliga fall skulle det vara nog för att få mig att bli motvalls. Jag vill ju inte ha samma som alla andra! Men i det här fallet gör jag två helomvändningar efter varandra och flyter följdaktligen med strömmen, en bit i alla fall. Jag kan inte se något annat än värme och glädje i kläder i rosa och rött, med blommor och spetsar och fina mönster. Det är just vad jag vill ha på mig år 2013!

______________________________________________________________

imageFotot gör inte rättvisa åt den blårosa färgen på den stickade klänningen från Odd Molly. Klänning, förresten, haha, jag kommer nog att ha åtminstone jeans under den här lårkorta skapelsen!

Jag kan inte minnas att jag har sett modellen det senaste året, så den kanske är från någon äldre säsong. Jag gissar att inte många passar i den här färgen, eller känner sig redo att täckas i den från topp till (tå) lår, men det är precis rätt färg för mig. Den passar min hy och jag tycker om den.

_______________________________________________________________

image

Toppen till vänster har stora röda blommor ned längs ena sidan, toppen till höger har ett skönt halvpsykedeliskt mönster och lysande klargröna armar. Just vad jag längtade efter!

Allt jag har köpt är sådant som jag har blivit ögonblickligen förtjust i. Jag hade kunnat köpa dem direkt, men gick hem och funderade på inköpen. Som tur var fanns nagellacken och kläderna kvar när jag kom tillbaka någon dag senare. Det känns bra att inte bara  impulsshoppa utan att ha sovit på saken. Nu ser jag fram emot att använda alla fina saker jag har köpt!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hetsshopping, kläder, klänningar, läppstift, makeup, nagellack och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hurra för mellandagsrea!

  1. Ping: Chanel Blue Rebel | Style On File

  2. Ping: Black and gold | Style On File

Kommentera

