Coca-Cola Lip Smacker

lipsmackercocacolaFrån de tjogtals färggranna varianterna av Lip Smackers som hängde i affären plockade jag en Coca-Cola till mig och en Frank Baum-apa till min vän. Jag hade läst om Lip Smackers i amerikanska tidningar i många år, men inte provat någon själv.

När jag väl började använda stiftet blev jag förfärad: det var en oljig fett-gegga som lade sig utanpå mina läppar och tycktes göra dem torrare och mer spruckna än de någonsin varit tidigare! Eftersom Coca-Cola doften var så skön och eftersom jag inte trodde att hundratusentals tonårstjejer kunde ha fel, fortsatte jag att använda stiftet i mer än en vecka. Men igår var jag tvungen att avbryta försöket. VILKEN FRUKTANSVÄRT DÅLIG KVALITET LIP SMACKER HAR! Vanligt Lypsyl och Nueva är bättre. Ännu bättre är läppstift av god kvalitet, men dem har jag ju inte när jag sover (för jag är inte stjärna i en daytime soap).

lipsmackerapaJag frågade min väninna vad hon hade tyckt om stiftet jag gav henne, men hon hade redan tappat bort det. (Typiskt henne!) I alla fall hade det inte luktat apa, fastän det var en apa på förpackningen. Tur det!

Är alla Lip Smackers så här usla? Berätta gärna för mig om jag har fel. Trots att de är billiga kommer jag inte att lägga en enda krona på att prova dem igen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppbalsam. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Coca-Cola Lip Smacker

  1. Lo skriver:

    Jag tycker också att de är dåliga. Min son har några som jag har testat… Carmex lilla gula burk är min favorit (trots att jag tycker burkar är opraktiska egentligen).

    • styleonfile skriver:

      Då är det inte bara jag som inbillar mig! Så synd att de inte är bättre för läpparna. Man skulle kunna gilla de gulliga förpackningarna och dofterna, men innehållet är ju ändå viktigast.

  2. Ping: Chanel Hydramax + Active Cream | Style On File

Kommentera

