Estelle & Thild Face Cream Neroli

Jag har länge varit nyfiken på produkterna från Estelle & Thild, och nu har jag provat deras Face Cream Neroli i ett par veckor. Den har påskriften Normal/Combination, så den verkar vara tillägnad min hudtyp. Min hy brukar också nöja sig med dagkrämer om natten, så jag valde inte Neroli Night Cream utan den som jag tänkte skulle fungera både dag- och nattetid.

När jag stryker på Face Cream Neroli, känns det som att den lägger sig utanpå huden, trots att den är så lättflytande. Den känslan sitter kvar så länge jag har krämen på huden. Tur nog verkar den ändå göra nytta; även om huden stramar litet känns den inte torr, däremot litet kladdig av produkten även efter flera timmar.

Att sälja en kräm i pumpflaska har den fördelen att produkten är isolerad från påverkan utifrån (luft, bakterier och andra föroreningar). Det är också ganska lätt att dosera hur mycket kräm man vill ha vid pumpningen. Den stora nackdelen är att man inte kan se hur mycket som är kvar, och om man verkligen har fått ut all kräm när pumpen bara pyser ut luft.

Krämen hjälper inte till att dämpa glansigheten i pannan och på näsan, och den hjälper mig inte att bekämpa de stora porerna på näsan. Den är ändå ganska fuktgivande, så jag kommer att använda slut på flaskan, men säkerligen inte köpa någon likadan igen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Estelle & Thild Face Cream Neroli

  1. Ping: Estelle & Thild Raspberry Lip Balm | Style On File

Kommentera

