Sephora Moody Woman

Det är femton år sedan jag sist målade mina naglar gröna. Då hade jag chansat på en färg som fick det att se ut som att mina naglar hade möglat och var på väg att trilla av. Urrrk!

imageÅren har gått, vi har ett nytt millenium och jag har sett tillräckligt många snygga nagellack i spännande färger för att ha blivit intresserad av såväl blå som gröna nyanser igen. Dessutom tänker jag inte göra om misstaget att välja gulskimrande blandningar igen, för jag tror att det var det som skapade intrycket av infektion…

image

__________________________

Bland Sephoras många små nagellacksflaskor lyste en läcker blågrön färg mot mig, en färg jag tänkte skulle passa på mina naglar. Moody Woman var namnet på nyansen. Jag köpte med den hem, och häromdagen var det dags att måla naglarna med den.

______________________________________________________________

Lacket gled på lätt och jämnt, och det var lätt att täcka naglarna utan att hamna utanför. Efter två lager var färgen tät och snygg. Resultatet på naglarna skilde sig litet från flaskan; färgen blev aningen ljusare och skiftade inte lika mycket från guld till mörkt, eftersom den ligger jämnare på naglarna än i flaskan. Men det är fortfarande en riktigt snygg färg!
______________________________________________________________

imageimage
______________________________________________________________

Jag målade underlack, två lager Moody Woman och överlack, och jag är mycket nöjd med hur väl färgen har hållit. Den visar inte ens antydning till att flaga, vare sig vid nagelbandet, topparna eller de ojämnheter jag har i naglarna just nu. Jag är alltså mycket nöjd med kvaliteten på Sephoras nagellack så här långt! Det är också bra att de säljs i små flaskor, så att man har en chans att göra slut på dem även om man har fallit för frestelsen att köpa många av de läckra nyanserna!
______________________________________________________________

image

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sephora Moody Woman

  1. Fint! Jag gillar verkligen Sephoras lack. Älskar den storleken på flaskorna också.

Kommentera

