OPI Live And Let Die

När jag såg de första bilderna på Live And Let Die från OPI:s Bondkollektion för några veckor sedan, blev jag inte så intresserad. Den såg härligt mörk ut, men mörkt grön, och jag är inte så förtjust i gröntonade nagellack. Det var ju en mörkt mörkt blå jag hade velat ha.

Döm om min förvåning när jag fick se special-kittet Bond-ettes med egna ögon. Ett av de fyra små Bond-nagellacken var Live And Let Die, och det visade sig vara en riktigt snygg mörkmörkblå med litet glitter i. Förpackad med andra läckra nyanser som Golden Eye och Tomorrow Never Dies var det ett givet val att slå till på kittet.

Den första färgen jag ville prova var just Live And Let Die, och det var mycket trevligt att måla den på fingernaglarna. Den djupa färgen glänste snyggt, och hade en sådan konsistens att glittret inte samlades i stråk utan behöll sin jämna fördelning i lacket. Och förresten, visst fanns det grönt i färgen! I visst ljus syns det ganska mycket, men oftast ser lacket mörkblått ut.

image

Efter två dagar (med underlack och överlack) har det tyvärr gått ur några flisor ur lacket, men det är på ställen där mina naglar redan var trasiga, så det var förväntat.

Tyvärr är det svårt att ta foton som gör färgen rättvisa, så jag får be er att lita på mig när jag säger att den är riktigt, riktigt snygg!

 

image

image

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

