Anatomicals Farewell the scarlet pimplehell

Kosmetikföretaget Anatomicals säljer produkter med fräcka namn, till exempel mintdoftande läppbalsam och andedräktsräddare med namn som Snog me senseless och You kiss artist you. Jag har provat deras djuprengörande lermask, som heter Farewell the scarlet pimplehell. Det låter ju lovande!

Jag älskar djuprengörande masker, och är alltid på jakt efter någon som hjälper mig att få kontroll på min tidivsi uppflammande acne. Nu hade jag några onda röda punkter på hakan och såg fram emot att fightas med dem med nya vapen.

Lermasken är mörkt grågrön och luktar tyvärr litet parfym-igt på ett artificiellt sätt, men jag lät inte doften störa mig. Masken var krämig och lätt att applicera, stelnade inte på ansiktet och gick ganska lätt att tvätta bort.

Varning, TMI!
Nästa dag hade mina hotande acnebulor mognat och brustit till små såriga bulor. Jag är inte säker på om det var bra eller dåligt. Å ena sidan känns det som att processen påskyndades. Å andra sidan var de extra fula i några dagar, och sedan fortfarande röda i några dagar efteråt. Såhär ytterligare någon vecka senare har området äntligen börjat lugna ned sig. Kanske gjorde masken verkligen nytta för min acne. Men tyvärr gjorde den inte någon nytta för mina pormaskar, och det är något jag också behöver av en ansiktsmask.

Farewell the scarlet pimplehell säljs i set med påsar för engångsbruk. Den påsen jag hade räckte dock till två gånger, fastän jag var generös när jag lade på den. Jag vet inte om jag skulle köpa den igen, men kanske, om jag tröttnat på alla andra alternativ.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård. Bokmärk permalänken.

Kommentera

