Missoni på längden och tvären

Om några dagar släpps Missonis samarbete med Lindex ut i butikerna. Man har redan fått se kollektionen på bild, och jag tycker att några av klänningarna är riktigt fina. Kanske kommer jag att stå där när dörrarna öppnas och slita till mig några plagg, fastän jag inte har förmåga att armbåga mig fram och blir folkskygg i trängsel?

Fina tröjan från Missoni Sport

När Missoni samarbetade med Target i USA häromåret sålde allt slut på någon timme, och sedan kunde man hitta kläderna på eBay till dubbla priset. Så tråkigt! Jag föredrar oftast att gå och titta och fundera och prova och sova på saken innan jag lättar på plånboken (men då kan jag å andra sidan låta sedlarna flyga).

______________________________________________________________

Fina tröjan från Missoni SportOm det blir samma hysteri i Sveriges Lindexbutiker nästa vecka tänker jag avstå från de fina randiga kläderna. Det är ju faktiskt så att jag redan har några vackra stickade plagg från Missoni Sport, förutom alla sidenscarves. Det jag har är en kjol, en tröja med generös polokrage och en underbar klänning, som jag försöker använda så ofta jag kan. Alla är tunna och lätta och går att vika ihop till nästan ingenting. De är ändå mycket värmande, så jag kan bara ha dem när vädret är kallare än nu. En liten anledning att längta efter lägre temperaturer varje år!
Fina klnningen från Missoni Sport
Jag är den första att erkänna att jag inte är modellsmal, och kurvorna sitter inte alla där jag önskar. Men det skall inte hindra mig från att ta på min fina stickade klänning i konstfulla ränder. Snart är det dags att plocka fram den igen!

Ännu en kväll på Riche

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hetsshopping, kläder, klänningar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Missoni på längden och tvären

  1. Ping: Stilövning | Style On File

Kommentera

