I love… coconut & cream

En glad philosophy-epigon dök upp i svenska affärer häromåret. Med lockande dofter som mango & papaya och vanilla & ice cream efterliknar de philosophys lyxiga kroppsvårdsprodukter, men till mycket billigare priser. Jag spann loss och provade tre olika varianter av deras body lotion i somras, och tyckte att kvaliteten var helt OK.

Den doft jag tyckte bäst om var coconut & cream. Den luktade starkt strax efter att jag tagit på den, men dämpades ganska snart till en behaglig styrka som kändes hela dagen. En flicka på gymmet frågade vad det var för gott jag luktade av, så det var inte bara jag som tyckte om den!

Kokosnöt är en somrig doft, men i den här versionen är den uppbackad av kryddor. Det gör att coconut & cream passar bra även en bit in på hösten, samtidigt som den påminner om soligare dagar.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

