Små fina blommor från Missoni

image

Från Missoni har jag en liten, tunn och fjäderlätt scarf, där ett sicksackmönster täcker ena halvan, och svartvita penséer myllrar över den andra halvan. Håller man den mot ljuset är den genomskinlig, men lägger man den mot något annat ser man det fina mönstret.

image

———————————————————————————

image

Man kan rulla ihop den så att alla sicksacklinjer hamnar på ena fliken och alla blommor på den andra fliken, men jag tycker om att rulla ihop den så att diagonalen som skiljer fälten åt går från ena spetsen till den andra.

Eftersom scarfen är liten, är det bästa man kan göra att lägga den tätt intill halsen, knyta en liten knut och låta flikarna titta fram. Jag  brukar se till att vrida och justera scarfen innan och efter jag lagt den runt halsen, så att så många som möjligt av de fina små blommorna syns.

image

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i sidenscarves och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

