Lancôme Rouge In Love läppstift

I vågen av nya serier av läppstift omformulerade för längre hållbarhet och mer vårdande egenskaper för läpparna har Lancôme verkat försenade. I våras kom deras senaste läppstiftsserie Rouge In Love, och även jag har varit sen med att upptäcka deras kvalitet. Så mycket jag har missat! För Rouge In Love är en jackpot av såväl hållbar färg som en skön känsla för läpparna. Kanske har Lancôme tagit de bästa innovationerna från de andra kosmetikmärkena och skapat sin vinnare?

I hylsan ser läppstiftet matt och litet torrt ut. Skenet bedrar, för när man målar det på läpparna glider det lätt och bildar en jämn yta av färg med blank finish. Jag tyckte om den glossiga effekten, men blev litet överraskad av den, och ville se om jag kunde få en mattare yta. När jag därför provade att lätt trycka en ansiktsservett mot läpparna kom den andra överraskningen. De flesta läppglans och glansiga läppstift försvinner nästan komplett om man försöker dutta bort litet överskott. När jag tryckt servetten mot mina rosaröda läppar dämpades visserligen den blanka ytan, men kvar fanns ett jämnt och färgrikt lager av Rouge In Love.

Allt detta hände en timme efter att jag först hade målat Rouge In Love på mina läppar. Under den timmen hade jag handlat, druckit ur ett vattenglas och visslat, alltmedan läpparna känts mjuka och fina. Senare åt jag också en ostsmörgås, vilket brukar kunna skava bort den mesta färgen på läpparna, men den här gången satt Rouge In Love kvar nästan exakt som jag målat på det. Det lämnar några märken efter sig på muggarna och glasen jag dricker ur, men på läpparna sitter det ändå kvar tillräckligt mycket.

Jag är fast! Rouge In Love är ett läppstift med mycket färgpigment, skön krämig konsistens, vårdande egenskaper för läpparna och fantastisk hållbarhet. Jag skulle vilja ha Rouge In Love i alla mina älsklingsfärger: YLBB, djupt rosaröd, filmstjärneröd, bär-röd och riktigt riktigt mörk vinröd. Tyvärr har den här serien inte så många färger som passar mina kalla färger, och fler av ljusa färger än de mörka jag längtar efter när det nu blir mörkare. Jag valde den mörkaste jag kunde hitta, 379N Rose Sulfureuse, men jag hoppas på att Lancôme utökar serien med fler färger; kalla och varma, mörka och ljusa.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift, makeup och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Lancôme Rouge In Love läppstift

  1. Ping: Chanel Rouge Allure Luminous | Style On File

  2. Ping: Min skönhetsbokhylla | Style On File

  3. Ping: Bobbi Brown Creamy Matte Lip Color | Style On File

  4. Ping: Lancôme Rose Sulfureuse | Style On File

  5. Ping: Favoriter i juni | Style On File

  6. Ping: De bästa läppstiften | Style On File

Kommentera

