Nivea Pure & Natural

Nivea har en hel serie med produkter för ansikte och kropp under samlingsnamnet Pure & Natural. Av ansiktskrämerna (dag och natt) har jag bara provat litet, men inte blivit begeistrad. Det var den ganska nya Pure & Natural Pampering & Firming Body Cream som lockade mig nog för att jag skulle köpa den stora burken.

Jag har provat många krämer med åtstramande effekt för huden. Jag väntar mig inga mirakel, men då och då får jag resultat som är bättre än slumpen. Niveas kräm var tyvärr inte en av de lyckade, trots att jag använde den under en period då jag också tränade riktigt mycket. (Det brukar ju stå med som ett villkor i det finstilta.)

Förutom att krämen inte hade någon kännbar verkan, hade den också några andra nackdelar. Den första är att den är så lös i konsistensen att jag ofta spillde klickar här och där på väg från burken till min kropp. Det lärde jag mig snabbt att parera genom att inte vara så slarvig själv, men jag föredrar ändå om produkter som säljs i burk har litet fastare konsistens, så att man inte riskerar att skvätta när man skall ta för sig av krämen.

Men den största nackdelen var ändå att krämen inte har den goda Nivea-doften! Hur tänker man på Nivea när man förändrar och försämrar en av sina framgångsfaktorer? Lukten är ju ett av de sinnen som har snabbast koppling till hjärnan för att nå minnescentra. Förutom att lukta gott, fräscht och pålitligt finns det miljontals människor i världen som lärt sig älska den klassiska Nivea-doften sedan barnsben. Må vara att Nivea vill skilja Pure & Natural-serien från sitt övriga sortiment, men säkert skulle den få fler anhängare om den hade en antydan av den älskade doften. Istället luktar den bara litet svagt. Nej, det här var inget för mig.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

