Stripes, and some stars

Häromkvällen målade jag mina naglar med Mavalas fina ljusröda nagellack Macao. Det blev snyggt, men jag var inte nöjd. Dagen därpå målade jag på en mörkblå rand i Max Factor Royal Blue. Jag ville inte lägga den mitt på, utan litet förskjutet åt sidan. Randen blev inte så smal som jag först hade tänkt mig, men när jag såg det färdiga resultatet blev jag riktigt nöjd! Mönstret och färgkombinationen blev väldigt lyckad, och om dagarna ser jag då och då på mina naglar och blir litet imponerad av hur snygga de är.

image

I vissa lägen ser de ut som glimmande ögon på något farligt djur (eller flera)! Men vid en hastig blick ser det bara väldigt stiligt ut.

Igår kväll bestämde jag mig för att lägga på ett lager av guldskimmer. Jag har ett nagellack från Guerlain som är genomskinligt och innehåller guldstoft. Tyvärr syns det inte särskilt tydligt mot någon enda underlagsfärg jag har provat. Om ljuset är bra och man håller ögat riktigt nära kan man dock se guldskimret som lysande stjärnor mot en mörkblå natthimmel.

image

Jag är riktigt förtjust i mitt nagellack den här veckan. Jag ser inte fram emot att behöva ta bort det, men tröstar mig med att jag säkert kan måla om det lika snyggt en annan gång.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack. Bokmärk permalänken.

Kommentera

