Tvåtonade naglar

image

Det är roligt att se alla fantasifulla nagellacksfärger och mönster människor vågar sig på nuförtiden. Det har tagit mig ett tag att ge mig på trenden själv, eftersom jag var så entusiastisk och gick till överdrift med udda färger och ränder för femton år sedan, och min färgkollektion svämmade över alla bräddar. Men nu kan jag inte hålla mig längre!

Det började med att jag målade naglarna i en lysande rosa färg, med ett nagellack från IsaDora som fortfarande håller toppkvalitet fastän det är flera år sedan jag köpte flaskan. Men den rosa färgen kändes enahanda. Vad kunde jag göra åt det? Jo, nästa dag köpte jag ett nagellack från Max Factor i en läcker mörkblå färg som jag ser fram emot att även använda på egen hand.

Jag tycker att 40-talsstilen i MAC:s Ruffian-kollektion är otroligt snygg, men jag har varken tålamod för lösnaglar eller för att själv måla exakt rakt efter mall. Jag vet inte heller om jag har begåvning för vackert tonade ombre nails, nedan, (men någon gång skall jag prova!).

Istället valde jag att måla på en yttersta blå rand med medvetet slarviga penselstråk. Jag var rädd att det skulle se ut som smuts under naglarna, men randen blev tillräckligt tjock för inte likna en sorgkant. Jag tycker också att hackigheten får det att se ut som en rand av spets, och är mycket nöjd med färgvalet. Jag ser fram emot att prova fler färgställningar och mönster framöver.

image

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack. Bokmärk permalänken.

Kommentera

