MAC Pro Longwear Lipcreme

I sin standardlinje av läppstift har MAC ett imponerande urval av färger i olika varianter som Frost, Glaze, Creme och liknande. Jag har lockats många gånger av deras läckra färger och inspirerande namn, men jag är faktiskt inte helt nöjd med hur snabbts de skavs bort från läpparna och inte ger så mycket fukt.

MAC Pro Longwear lipcreme line
Därför är jag riktigt glad att MAC har tagit fram serien Pro Longwear Lipcreme. Den innehåller ännu inte så många färger att välja på, men jag hoppas att det kommer att bli fler framöver och att serien är här för att stanna. För närvarande finns det 19 ordinarie nyanser att välja bland, och i kollektionen Daphne Guinness som nyss dykt upp finns det fyra stycken Limited Edition-färger.

Läpparna känns mjuka och blir inte alls uttorkade när man använder Pro Longwear Lipcreme. Färgen är väl pigmenterad och täckande, och sitter kvar medan man dricker kaffe och läsk om den fått sätta sig i några minuter först. Om man inte äter något kladdigt sitter färgen på plats i några timmar utan att hamna i de fina linjerna eller utanför läpparna.

MAC Pro Longwear lipcreme promoI en MAC-display står Pro Longwear-läppstiften med locket på för att inte torka ut. På locket sitter en klisterlapp med en färg som bara kan ge en ungefärlig ledtråd till slutresultatet. Öppnar man locket ser man en annan färg, målar man med läppstiftet på en näsduk eller på handen får man en tredje. Men hur läppstiftet faktiskt ser ut på läpparna är man inte helt säker på förrän man har provat, så stor kan skillnaden vara.

Jag har mycket ljus hy och kalla färger. I den första serien hittade jag bara en färg som passade mig, den läskande röda Perpetual Flame. I kollektionen Styledriven som kom i höstas hittade jag en annan stark färg, Positivley Dashing, som drog åt det plommon- och vinröda hållet, och den verkar finnas kvar i utbudet. i Daphne Guinness-kollektionen har jag fallit för Red Dwarf, som inte alls är röd utan en mörkrosa i den intressanta kategorin Full’n’sexy lips, som jag kommer att beskriva närmare en annan gång. Red Dwarf måste jag alltså köpa innan den tar slut! Den här serien är en av de många lyckade nyutgåvorna på läppstiftsfronten.

MAC Pro Longwear Daphne Guinness collection

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift, makeup och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till MAC Pro Longwear Lipcreme

  1. Ping: MAC Marilyn Collection oktober 2012 | Style On File

  2. Ping: Min skönhetsbokhylla | Style On File

  3. Ping: Bobbi Brown Creamy Matte Lip Color | Style On File

  4. Ping: NARS Audacious Lipstick | Style On File

  5. Ping: MAC Pro Longwear Lipcreme i Perpetual Flame | Style On File

Kommentera

