Dior Sérum de Rouge

I vågen av läppstift som är vårdande för läpparna har Dior satsat på ett med extra vårdande egenskaper och förstås med litet extra högt pris. Linjen heter Sérum de Rouge. Hylsan är långsmal och själva läppstiftet trycks ut en mikrometer i taget när man vrider på den nedersta ringen av hylsan. På så sätt exponeras minimalt av läppstiftet för luften för att inte torka ut i förtid.

Jag skaffade läppstiftet i färgen 860 Violet Sérum. Det är en transparent, glossig plommonfärg, något som passar mycket bra för en professionell look som passar på kontoret varje dag. Läppstiftet känns verkligen bra på läpparna, vilket är en lisa i det här kalla vädret. Men tyvärr gör de många vårdande ämnena att själva färgen inte håller sig på plats så väl. Efter någon timme och försiktigt smuttande på kaffekoppen har färgen samlat sig på några platser längs läpparnas konturer. Det är inte bra. Samma sak upplevde jag med ett annat läppstift som var berömt för sina vårdande egenskaper, Vincent Longo Lip Stain i färgen Cherry, så det är inte första gången.

Linjen Sérum de Rouge innehåller inte så många olika färger. Några av dem är så transparenta att de kan användas som dyra, lyxiga läppglans. Men en av de röda läppstiften, och kanske några fler, innehåller mer färgpigment, vilket gör det svårt att fördela färgen på läpparna redan när man målar på det. Jag är ganska begåvad på det området, men lyckades inte alls. Jag kommer att använda den vårdande plommonfärgen hela vintern, och mina pussmun kommer att vara fin och välvårdad, men jag kommer inte att köpa något mer Sérum de Rouge och jag rekommenderar det inte till någon annan. Där sparar vi några hundralappar, snyggingar!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift, makeup och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dior Sérum de Rouge

  1. Ping: Rouge Dior Haute Couleur | Style On File

  2. Ping: Höstens nya läppstift | Style On File

  3. Ping: Dior Addict Extreme läppstift | Style On File

  4. Ping: Min skönhetsbokhylla | Style On File

  5. Ping: Dior Rouge Baume | Style On File

Kommentera

